" הלומד במאה ה21" - מנוף לפיתוח בוגר משמעותי לעצמו ולחברה
ביסוס תהליך ההוראה-למידה על תפקודי לומד מיטביים יוצרת למידה משמעותית מושתתת על שלושה עקרונות עיקריים:
-
ערך ללומד ולחברה,
-
מעורבות הלומד והמלמד,
-
רלוונטיות ללומד.
למידה זו מזמנת ללומד חוויה רגשית וקוגניטיבית מעניינת ומאתגרת המאפשרת הן למידה עצמאית והן למידה בתוך אינטראקציה עם אחרים.
מטרה:
-
לפתח לומדים היודעים להשתמש בצורה חכמה ומושכלת בתפקודי הלומד במאה ה21.
-
ביסוס הלמידה על אסטרטגיות וכלים ללמידה פעילה היוצרת תובנות על בסיס התנסות אישית.
-
ביסוס השינוי בתפקודי הלומד והטמעתו בצורה יעילה ומשמעותית דורשים שינוי בתפקודי המורה בכיתתו בשיטת הPR (Promote)הרואה במורה אינדיבידואל שיש לפתח אותו על פי צרכיו.
המוטו שלנו : "הוראה זה ייעוד ! – זה הרבה מעבר לעבודה"
דגשים:
-
תפקודי לומד במאה ה21
-
מוח ולמידה- איך המוח לומד ומשמר את החומר הנלמד- שיפור תפקודי הלמידה של הלומד.
-
מהי למידה שנשארת וכיצד מייצרים אותה?
-
איך ניתן לשפר את הלמידה והזכירה?
-
למידה מטעויות
-
שיעור אפקטיבי מבוסס מיפוי תפקודי לומד
-
משוב מקדם למידה- כלים למשוב הנותן ללומד כלים לקידום והתפתחות.
-
משחקי למידה
-
אוריינות חזותית בתהליכי למידה שילוב הערוץ החזותי בלמידה.
-
בניית מפות חשיבה
-
הערכה– במגוון כלים להערכת התהליך והתוצר
ההשתלמות מבוססת על שני צירים:
מיפוי תפקודי הלומד במאה ה21 הנדרשים בתחום הדעת שלי - התמקדות ב3-4 תפקוד לומד משמעותיים.
בניית פעילויות למידה המטמיעות את התפקודי לומד הנבחרים באמצעות למידה פעילה.
