השתלמויות וירטואליות לפיתוח אישי ומקצועי של המורה בהתבסס על ארגז כלים דיגיטליים ללמידה רב ערוצית.   

בחברת רביבים אנחנו מאמינים שטיוב ההון האנושי בארגון הוא המפתח להצלחתו בית הספר. בהתבסס על גישה זו פיתחנו תפיסה ייחודית – גישת ה-Promote –שממקסמת ומשלבת את הפוטנציאל האישי של המורה עם השינוי בדרכי ההוראה למידה בעידן הפוסט מודרני. שני המוקדים המרכזיים בפיתוח ההשתלמויות הווירטואליות הינם: תכנים עכשוויים המותאמים להתפתחותו המקצועית של המורה בשילוב עם התנסות בפדגוגיה חדשנית המבוססת על כלים טכנולוגיים. השילוב בין שתי התפיסות הנ"ל הולידו מגוון של ההשתלמויות על דיסציפלינאריות המותאמות למגוון עובדי הוראה בשכבות הגיל השונות ונותנות מענה אישי דיפרנציאלי להתפתחות המקצועית שלהם. כל ההשתלמויות מבוצעות על הפלטפורמה של הModel  ומטרתן לקדם כל מורה מהמקום בו הוא נמצא למימוש יעד אישי בשילוב התנסות בכלים דיגיטליים שונים לטיוב דרכי הוראה למידה והערכה במאה ה21.

 

למידה משמעותית בנויה משלושה ממדים מרכזיים: למידה אקטיבית, גיוון דרכי הוראה למידה והערכה ורלוונטיות ללומד. זו התפיסה המובילה בבניית ההשתלמויות הווירטואליות של חברת רביבים - ייעוץ והנחייה בע"מ.

 

חברת רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ זכתה במכרז של משרד החינוך (מכרז 39/11.2012) להפעלת השתלמויות ווירטואליות ברמה ארצית בקרב סגלי הוראה- בהשתלמויות המוכרות לאופק חדש ועוז לתמורה (היקף 30/60 שעות).

חברת רביבים ייעוץ והנחייה בע"מ מפעילה בשבע השנים האחרונות השתלמויות וירטואליות במבחר תחומים ונושאים במספר לא מבוטל של מרכזי פסג"ה ברחבי הארץ (עד היום השתלמו כ 7000 מורים במסגרות הנ"ל).

הרמה האקדמית של ההשתלמויות, החומרים אליהם נחשפים המשתלמים והיכולת ליישם באופן מעשי את הנלמד בהשתלמות במהלך ההשתלמות ולהציג את התוצרים בקמפוס הופך את ההשתלמויות האלה למשמעותיות ויישומיות עבור המשתלמים.

מטרה:

בעידן הפוסט מודרני למידה משמעותית הינה למידה הכרוכה בהתנסות ובהטמעה בכלי למידה התואמים את המאה ה21.

מבנה ההשתלמות:

המפגשים מתבצעים בצורה א- סינכרונית אחת לשלושה שבועות בזמנו החופשי של המורה. ההשתלמות כוללת מפגש פתיחה וסיום כלמידת עמיתים משותפת. כל מפגש כולל 3 חלקים מרכזיים:

  1. המשתלמים נחשפים לחומרי למידה, גוזרים תובנות יישומיות ובונים הפעלה בכלים דיגיטליים מגוונים ליישום.

  2.  בעקבות הלמידה האישית/למידה בפורום נבנה תהליך בו מיישמים את הכלים שנלמדו בכיתה בקבוצת הלמידה או מול תלמיד/הורים או עמיתים.

  3. כל מפגש מלווה בתהליך רפלקטיבי על תהליך היישום כתיבת בלוג אישי לאורך ההשתלמות.

ההשתלמות הווירטואלית כרוכה בהגשת משימות בקמפוס הווירטואלי המצטברות לפורטפוליו אישי המשקף את תהליך הלמידה והיישום.   

הצעות להשתלמויות וירטואליות המבוססות על מיומנויות המורה במאה ה21

  1. שילוב כלים דיגיטליים בהוראה כמנוף לפיתוח חשיבה ברמות החשיבה הגבוהות.

  2. למידת חקר P.B.L  ארגז כלים מובנה להובלת תהליכי חקר בכיתתי.

  3. ללמד אחרת ולהעריך אחרת- ריענון וחידוש מתודות הוראה ולמידה המאפשרות הערכת התהליך והתוצר.

  4. מטוב למצויין- חקר מוקיר ככלי למינוף הצלחות.

  5. הכלה למורים.

  6. "והקשבת לרעך כמוך" פיתוח מיומנויות שיח ודיאלוג מכבד ומוקיר בכיתה על בסיס עקונות הדיבייט.

  7. התלמיד ל"ל בכיתתי- ארגז כלים ממוחשב להתאמת הלמידה.

  8. ילדי דור הZ- מאפייני הלמידה וההתנהלות החברתית של ילדי דור המסכים.

  9. העצמה אישית כבסיס להתנהלות מיטבית מבוסס על הפיסכולוגיה החיובית וארגז הכלים של הCBT.

  10. פסיכופדגוגיה בעבודת המורה- כלים לפיתוח רגישות אישית לעצמי ולסובבים אותי עוצמה למורה .

  11. ברינולוגי- מוח ולמידה- משוב מקדם למידה ככלי להתפתחות אישית- השתלמות חדשנית ומרתקת.

  12. מחשיבה מוסרית להתנהגות מוסרית- השתלמות חדשנית ומרתקת.

  13. אוצרות בית ספרית- קורס המשך לאוריינות חזותית השתלמות חדשנית ומרתקת.

  14. קשיבות- פיתוח יכולת הקשבה והכלה ככלי להבנה והתמודדות עם מצבי חיים מורכבים.

  15. מצויינות כערך בהפתחות אישית של המורה התלמיד והכיתה.

  16. פיתוח שיח לימודי בכיתה מעורר חשיבה והשראה.

  17. לקויות למידה קורס בסיסי, קורס המשך.

  18. פיתוח חשיבה וחממות חשיבה.

  19. קשר מורים הורים.

  20. תקשורת אסרטיבית.

  21.  ללמוד בהנעה ובהנאה.

  22. פיתוח כישורי חיים להתמודדות במצבי חיים מגוונים.

  23. אוריינות חזותית בהוראה- קורס בסיסי.

  24. מורים אלופים ארגז כלים לשיפור ההוראה למידה ובניית קשר משמעותי עם הלומד.

  25. למידה מהצלחות כבסיס להתפתחותו האישית של המורה והתלמיד.

  26. מלקות לחרות ארגז כלים למורה ל"ל.

המוטו שלנו: "הוראה זה ייעוד! – זה הרבה מעבר לעבודה"

השתלמויות ווירטואליות - המורה המשמעותי ללומד במאה ה-21