השתלמות מהסרטים אשקלון: 

הקורס היה עשיר בתכנים מעשיים ויישומים. הייתה הזדמנות ליישם את החומר שנלמד ולהפיק ממנו תועלת. ההשתלמות הייתה ממוקדת, מסכמת ולעניין. היה מרווח זמן גדול בין המשימות, דבר אשר אפשר הזדמנות להשתמש בידע שלמדנו ולהתנסות אתו עם התלמידים שלנו. התכנים היו חשובים מאוד ומלמדים. דרכי הלמידה באמצעות שילוב בין מצגות, סרטים ומאמרים נתן העשרה לנושאים שנלמדו. בנוסף הייתה למידה בין עמיתים. המרצה קשובה ונותנת מענה ופידבק. אני נהנית כל פעם כאשר עושה השתלמות של ד"ר ענת רביב. אני אקח איתי לעבודתי את כל הדברים שנלמדו ואנסה לשלב אותן גם בעתיד בעבודתי על מנת שהטיפולים שלי יהיו עם

למידה משמעותית ויהיה איתי כלים שאוכל להשתמש

השתלמות מהסרטים - בית שמש:

הכלים שרכשתי במהלך הקורס יכולים לסייע לי כמורה וכמדריכה, אחת הרפלקציות שכתבתי בבלוג האישי היא: "על הדרכים שלי מעצם המשימה למדתי מה טוב אני עושה עם תלמידים המתקשים לשלוט על התנהגותם ויחד עם זה לדעת מה עלי לשפר." בחשיבה מעמיקה עליהם למדתי שאני ממש אוהבת את התלמידים שלי ומתמודדת עם המשימות בתשומת לב ומתוך כוונה להצליח איתם והאמת, זה די מרגש לחשוב על זה לפעמים ולא להיות מותש מההתמודדות היום יומית אלא לראות את ההצלחות הקטנות שלהם ולדעת שזה בזכותי מאוד אהבתי את המשימה, זו הייתה אפשרות להסתכל על עבודתי כמורה וללמוד". התרגשתי לקרוא את המשוב מחדש ולראות כי אני באמת אוהבת את מה שאני עושה. אהבתי מאוד את הגיוון במטלות, כל מטלה הייתה שונה מקודמתה, מאתגרת ומעניינת - מודה ומעריכה קורס משמעותי ויישומי
 

משוב לקורס מקוון: 'למידה מהצלחות' – ד"ר ענת רביב

כמורה וכחלק מצוות בית ספר לחינוך מיוחד אני רואה בשיתוף פעולה בין צוותי ובהעצמת המורה מפתח להצלחה והנאה מעבודתי כמורה, ומפתח למניעת שחיקה בעבודה.

הקורס המקוון 'למידה הצלחות' נותן כלים ליישום שיתוף פעולה בין צוותי בבית ספר , תוך העצמת הפרט- המורה והעצמת עשייתו.  הקורס בא לתת זרקור לעבודת המורה כיחיד כשהוא מדגיש ומתמקד בדברים החיוביים בלבד , בהישגים והצלחות הקטנות והגדולות בעשייתו של המורה.

לא מספיק לשים זרקור על עשייה חיובית של המורה, הכלים מהקורס נותנים אפשרות לנתח את הדרך להצלחה, מה הביא את אותו מורה להישגים בעשייתו, כיצד הצליח לקדם את תלמידיו: הכלים לניתוח הניתנים בקורס הם ברי שפה משותפת וברי יישום בכל צוות וצוות על פי תיאוריות של הקורס כגון תאוריית חקר מוקיר.

הגישה של חקר מוקיר מדגישה את החשיבה החיובית ואת הצד החיובי הטמון בכל אדם ואדם בארגון עבודה. הגישה נותנת במה לסיפור אישי ,  ומדגישה את הייחודיות שלו. בזכות  ייחודיות זו הארגון יוצר פסיפס של גוונים מעניינים , כל גוון הוא אדם עם סיפור מיוחד לו, עם העדפותיו, ובחירותיו, ועם הכישורים המיוחדים שלו. כך ניצל האירגון מדגם מונוטוני ושוחק, כשכל אחד בארגון לומד הן להביע ולהעצים את הגוון שלו, והן ללמוד מגוונים אחרים של שאר חברי האירגון. לדעתי זהו המפתח לבית ספר יצירתי ומצליח.

הפרויקט 'למידה מהצלחות' הינו כלי רב עוצמה לדעתי לקדם תהליכי למידה בבתי ספר. המשוב מהווה העצמה אישית למורה .  הוא מהווה משוב חיובי למורה עצמה ה'מציעה' ומציגה מקרה הצלחה לניתוח , המשוב מפזר 'הד' למורות הנוספות  הבאות  וכולם מנצחים כולל התלמיד כמובן, ומעצימות את המורה.

המשך הצלחה ועשייה פוריה

רותי נקש 

 
 

פסג"ה בית שמש "מצויינות כערך"

המאמר שפת החוזקות היה מרתק. הפסיכולוגיה החיובית של מרטין סליגמן היתה מרתקת והועברה באופן ברור ומעניין. גם הסרטון של סטיב ג'ובס שצמח מאשפתות להוביל את חברת אפל משיא לשיא היה מאלף. כאנשי מקצוע אנו מוכוונים לראות את החולשות והמוקדים לחיזוק של התלמידים ושלנו ופתאום שמים את הדגש על חוזקות כמנוע צמיחה.  ניתרמתי רבות ענווה

פסג"ה בית שמש "מצויינות כערך"

בחלק בו נדרשתי לאתר את חוזקותיי הרגשתי כמו רפלקציה על עשייתי המקצועית השנה- במה התקדמתי, מה איפשר לי את זה וכן ראיה הלאה- כיצד אוכל ללמוד מזה ולהעצים את חוזקות החותם שלי. הרגשתי שהייתה לי פה הזדמנות לבחון את עשייתי ולשים את האצבע על מנועי צמיחה והתקדמות שישפרו את עשייתי המקצועית ותרמו להתפתחותי האישית.

תודה גדולה יפית

 

פסג"ה בית שמש "פסיכופדגוגיה בעבודת המורה"

עד כמה אנחנו כהורים או כמורים נשלטים, לעיתים, על-פי הרגשות שלנו ופועלים בהתאם. במקום לעצור, לחשוב, לשקול ולהחליט המשך פעולה/תגובה לתלמיד שתהא ע"פ יכולותיו, צרכיו והחוזקות שבו, תוך ההכלה ואמפתיה, אנחנו מבקשים "לכבות שריפה" ולהרחיק את הקושי מאיתנו. המפגש הנוכחי, הוביל ליישום של הכלים מתוך הפסיכופדגוגייה בבית ובכיתה.

תודה דינה

פסגה באר שבע "ילדי דור  ה Z"

מאוד אהבתי את המשימה שנגעה ללחץ חברתי. בעיני זה אחד הנושאים הבוערים בקרב הנוער כאן בישראל , ובכלל בעולם. ישנם מקרים רבים של בני נוער השמים קץ לחייהם עקב השלכות הלחץ החברתי. למדתי המון ויישמתי בכיתתי.

כשניגשתי למטלה , התחלתי לחפש סרטונים בנושא לחץ חברתי והמצאתי מאגר גדול מאוד של סרטים בעוסקים בנושא. את הסרטון שלי בחרתי בעיקר כי נגע גם לנושא הרשת חברתית שהפכה להיות כלי משחית להעברת מסרים אלימים למטרות של שיימינג, הכפשות, חרם וכדומה.....

כשניגשתי לתכנן את השיעור היה לי מאוד קל כי נעזרתי במבנה הדילמה שנלמד ביחידה הקודמת וזה סייע לי לארגן את החומרים והשאלות בצורה הגיונית ורציפה שגם בונה עניין וסקרנות בקרב הלומדים.

בבניית השיעור יש לגלות גם רגישות לכל אותם ילדים שכן עברו כאלו חוויות ואולי לא ירצו לחשוף את עצמם בפני הכיתה. המורה בכיתה חייבת לראות את השיעור ברמת המאקרו ולא רק ברמת המיקרו.

החומרים שסופקו ביחידה סייעו לי מאוד לחידוד נושא הלחץ החברתי ושורשיו הפסיכולוגיים. בעיני חלק מהבנת התופעה של הלחץ החברתי היא קודם כל הבנת המהפכה הרגשית שעוברת על הילד בגיל ההתבגרות. ללא הבנת הרקע הפסיכולוגי והביולוגי לא ניתן ללמד את הנושא באופן מעמיק בכיתה.

משימה בהחלט מעניינת ונושא מהותי וחשוב . למדתי המון!

מיכל

 

משתלמת ברחובות - "השתלמות הכלה וירטואלית "

"העברתי את החומרים ליועצת בית הספר ובנינו על  בסיס הלמידה שלי סדנא למורים".

משתלמת אחרת מבית שמש דיווחה "התלמיד זכה לליווי אינטנסיבי מודרך לאורך השנה– בתהליך הליווי יישמתי עליו את כל הכלים שלמדתי בהשתלמות, נוצרה פריצת דרך משמעותית בהתנהגות שלו ובדרכי הלמידה, נהניתי מאוד ונתרמתי מההשתלמות"

 
 

לדר ענת רביב

ברצוננו להודות לך על העברת החומר הנלמד בגישה מקצועית, מעניינת ייחודית ואיכותית.

בנות, תומכות הוראה קורס "העצמה מקצועית, אישית וחברתית"

מועצה אזורית חבל מודיעין 2016

27.9.16

השתלמות 210 בתיכון הרצוג כפר סבא !!!

 

השקם בבוקר מקיבוץ אדמית יצאה ענת רביב,

ובצהרי היום כמעט הגיעה לתל אביב,

אך בדרך נזכרה, כי בהרצוג מחכה לה חבורה,

בכיליון עיניים ואוזן קשבת, להרצאה תוך כדי העצמה.

 

הרי חבורה אמיצה ומעצימה כאן יושבת,

העושה, נותנת וכל תלמיד מובילה ותומכת.

 

גם באם כיסא נזרק עליך לפתע,

תמשיכי בפרטני ותנתחי עם התלמיד את הקטע.

אפילו במידה והתלמיד אותך קילל,

אנחנו נמשיך בחדר המורים לקטר וליילל.

 

אבל מי בכלל אותנו ישמע ?

שהרי רן ארז לכולנו יאמר "ממש לא נורא",

כי דאגתי לכם ל"עוז לתמורה".

 

על כן, השתלמויות תרצי או לא ?!

תבצעי בגבורה שהרי את המורה !

 לכולכם דאגתי, ומאי שם ממושב אדמית אליכם הגעתי – ענת רביב !

בברכת שנה טובה ומתוקה לכולנו !!!

הילל פרנקל / רכז היסטוריה