השתלמויות מקוונות למורים בפסג"ות

מוכרות לגמול ולאופק חדש

ד"ר ענת רביב

פיתוח צוותי הוראה

למעלה מ6,000 משתלמים מרחבי הארץ בחרו בהשתלמויות המקוונות של חברת רביבים

מגוון ההשתלמויות :

  1. השתלמות מהסרטים- ניתוח סיטואציות למידה משמעותיות ומחוננות מסרטים וסימולציות.

  2. חדשני הגננת כמובילת שינוי בגן הילדים- העצמה אישית של הגננת בהובלת דיאלוג מפתח חשיבה.

  3. חדשני "מותר להרגיש לחוות ולשתף" - עולם הרגש מול עולם ההישג- לתת לגיטימציה וכלים לעבודה רגשית בגן הילדים ובבית הספר עם ילדים/תלמידים והורים.

  4. שילוב כלים דיגיטליים בהוראה- כמנוף לפיתוח חשיבה ברמות החשיבה הגבוהות

  5. ללמד אחרת ולהעריך אחרת- ריענון וחידוש מתודות הוראה ולמידה המאפשרות הערכת התהליך והתוצר

  6. חדשני "והקשבת לרעך כמוך"- פיתוח מיומנויות שיח ודיאלוג מכבד ומוקיר בכיתה עקרונות הדיבייט

  7. חדשני טכנולגיות בשרות הלמידה לתלמידים לקויי למידה- ארגז כלים ממוחשב להתאמת הלמידה

  8. ילדי דור הZ- ילדי דור המסכים בהיבטים רגשיים התנהגותיים

  9. על כבוד שווה לעמוד – סמכות וכבוד הדדי בבית הספר בשילוב ארגז הכלים של הCBT

  10. הקסם בעשייה החינוכית כלים מהפסיכופדגוגיה - לפיתוח רגישות אישית לעצמי ולסובבים אותי.

  11. ברינולוגי- מוח ולמידה- משוב מקדם למידה ככלי להתפתחות אישית- השתלמות חדשנית ומרתקת

  12. מחשיבה מוסרית להתנהגות מוסרית- השתלמות חדשנית ומרתקת

  13. חדשני אינפוגרפיקה- פיתוח כישורים באוריינות חזותית השתלמות חדשנית ומרתקת

  14. קשיבות- פיתוח יכולת הקשבה והכלה ככלי להבנה והתמודדות עם מצבי חיים מורכבים

  15. מצויינות כערך בהפתחות אישית של המורה התלמיד והכיתה. השתלמות חדשנית ומרתקת

  16. "ילד שמח" - הילד השונה – בהיבט רגשי התנהגותי למודי

  17. חדשני מורים מעולם אחר- ארגז כלים לשיפור ההוראה למידה ובניית קשר משמעותי עם הלומד.

משתלמים מספרים 

'למידה מהצלחות' – ד"ר ענת רביב

כמורה וכחלק מצוות בית ספר לחינוך מיוחד אני רואה בשיתוף פעולה בין צוותי ובהעצמת המורה מפתח להצלחה והנאה מעבודתי כמורה, ומפתח למניעת שחיקה בעבודה.

הקורס המקוון 'למידה הצלחות' נותן כלים ליישום שיתוף פעולה בין צוותי בבית ספר , תוך העצמת הפרט- המורה והעצמת עשייתו.  הקורס בא לתת זרקור לעבודת המורה כיחיד כשהוא מדגיש ומתמקד בדברים החיוביים בלבד , בהישגים והצלחות הקטנות והגדולות בעשייתו של המורה.

לא מספיק לשים זרקור על עשייה חיובית של המורה, הכלים מהקורס נותנים אפשרות לנתח את הדרך להצלחה, מה הביא את אותו מורה להישגים בעשייתו, כיצד הצליח לקדם את תלמידיו: הכלים לניתוח הניתנים בקורס הם ברי שפה משותפת וברי יישום בכל צוות וצוות על פי תיאוריות של הקורס כגון תאוריית חקר מוקיר.

הגישה של חקר מוקיר מדגישה את החשיבה החיובית ואת הצד החיובי הטמון בכל אדם ואדם בארגון עבודה. הגישה נותנת במה לסיפור אישי ,  ומדגישה את הייחודיות שלו. בזכות  ייחודיות זו הארגון יוצר פסיפס של גוונים מעניינים , כל גוון הוא אדם עם סיפור מיוחד לו, עם העדפותיו, ובחירותיו, ועם הכישורים המיוחדים שלו. כך ניצל האירגון מדגם מונוטוני ושוחק, כשכל אחד בארגון לומד הן להביע ולהעצים את הגוון שלו, והן ללמוד מגוונים אחרים של שאר חברי האירגון. לדעתי זהו המפתח לבית ספר יצירתי ומצליח.

הפרויקט 'למידה מהצלחות' הינו כלי רב עוצמה לדעתי לקדם תהליכי למידה בבתי ספר. המשוב מהווה העצמה אישית למורה .  הוא מהווה משוב חיובי למורה עצמה ה'מציעה' ומציגה מקרה הצלחה לניתוח , המשוב מפזר 'הד' למורות הנוספות  הבאות  וכולם מנצחים כולל התלמיד כמובן, ומעצימות את המורה.

המשך הצלחה ועשייה פוריה,רותי נקש.

פסג"ה בית שמש "מצויינות כערך"

המאמר שפת החוזקות היה מרתק. הפסיכולוגיה החיובית של מרטין סליגמן היתה מרתקת והועברה באופן ברור ומעניין. גם הסרטון של סטיב ג'ובס שצמח מאשפתות להוביל את חברת אפל משיא לשיא היה מאלף. כאנשי מקצוע אנו מוכוונים לראות את החולשות והמוקדים לחיזוק של התלמידים ושלנו ופתאום שמים את הדגש על חוזקות כמנוע צמיחה.  ניתרמתי רבות ענווה