מח"ר- ללמוד היום את תפיסות ההוראה של המח"ר

מערכת החינוך פוסט עידן הקורונה זקוקה לרגישות יתר והתבוננות מכילה ומיטיבה עם באי מערכות החינוך: צוותי ניהול, סגלי הוראה ותלמידים. התהליך יכשיר את המורה להיות מורה יוזם ומוביל תהליכי למידה חקרניים קצרי מועד וארוכי טווח. הלמידה מבוססת על עקרונות PBE/PBL – פיתוח תהליכי למידה עצמאים וחקרניים כשגרת למידה בבית הספר בלמידה מעשית – יישומית 

ההשתלמות מבוססת על 2 מודולות מרכזיות להכשרת הלומדים לתהליכי למידה עצמית וחקר ממספר מגוון של מקורות מידע:

מודלה מס' 1

שינויי תפיסות ההוראה בעת הזו- תפקיד המורה כמנחה ומוביל תהליכי למידה. זיכוך ובחירה של אסטרטגיות להוראה מפורשת כבסיס להקניית מיומנויות למידה עצמית - בניית ספירלת אסטרטגיות ופיתוח שפה בית ספרית. הכשרת הצוותים בהטמעת האסטרטגיות בתהליכי ההוראה והלמידה בכיתתם.

מודלה מס' 2

בניית מערך חקר במקצועות המח"ר ומקצועות רבי מלל המבוסס על למידת PBL/EBL. הבניית מודל ללמידת חקר להוראה בכיתה לפי שלבים. ליווי הצוות בהטמעת המודל בכיתתם. מעו"ף למידה מתוך עיניין סקרנות ופעלנות.

מודלה מס' 3

בניית "קפסולות אינטרדיספלינאריות" בלמידה אחרת לכלל המקצועות ולמקצועות המח"ר, יישום עקרונות מפתח בפדגוגיה מוטת עתיד בתפיסת הWell Being והפעלנות (למידה פעילה מתוך עיניין וסקרנות). תפקודי לומד כבסיס לבניית תוצרי למידה מגוונים.

חוסן לימודי ורגשי ככלי לסגירת פערים בעולם של אי וודאות

הצעה להשתלמות בית ספרית לשנה”ל תשפ”ג
פיתוח חוסן פדגוגי לסגירת פערים
שיח רגשי מיטבי
תחושת מסוגלות והגשמה עצמית


מוצעות להלן מספר מודולות לבחירה מהן ניתן לבנות השתלמות מוסדית בהתאם לצרכי צוות ההוראה.
(השתלמות תתבצע בתאום עם מובילי התהליך בבית הספר תאריכים יקבעו בהלימה לצרכי בית הספר).

ההשתלמות מבוצעת ע”י ד”ר ענת רביב ומנחים מנוסים העובדים בחברת רביבים ייעוץ והנחייה בע”מ.
ההשתלמויות הינן מודולריות ניתן לבחור נושאים מתוך המודולות המוצעות
נשמח לעמוד לרשותך

 המוטו שלנו: “הוראה זה ייעוד! – זה הרבה מעבר לעבודה”

כשהרוח והחומר נפגשים- כלים לביטוי בעידן ה-P.C
(POST- CORONA)

העת הזו מאתגרת! 

בעקבות החזרה לשגרה P.C מלאכת החינוך מורכבת ודורשת מתן ביטוי לרגש, הבנה הכלה ואמפטיה הם חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של המורה בתפיסת הSEL.

כלים לביטוי עצמי באמצעות אומנות ויצירה מהוים קרקע פוריה להבעה עצמית וביטוי רגשות. אומנות ככלי ליצירה וביטוי הינה השתלמות הנותנת מגוון כלים למורים לעבוד עם תלמידים באמצעות כלים לביטוי עצמי במגוון טכניקות.

ההשתלמות נותנת משאבים פרקטיים למורה בתפקידיו החדשים  במאה ה21 כ: מנחה, חונך, מאמן ומאפשר ביטוי אישי. 

כל התפקידים הללו נותנים משנה תוקף להכשרה והדרכה לה נדרשים סגלי ההוראה בעת הזו.

המוטו שלנו: “הוראה זה ייעוד! – זה הרבה מעבר לעבודה”