קידום למידה
תוכנית 15199 - מעו"ף לעוף על כנפי העניין והסקרנות
תוכנית מעו"ף (מצוינות עניין ופעלנות) מכשירה את המורה והתלמיד להיות יזם ומוביל תהליכי למידה חקרניים קצרי מועד וארוכי טווח. הלמידה מבוססת על עקרונות PBE/PBL בשילוב מיומנויות למידה הנרכשות לאורך תהליך הלמידה. התוכנית מבוססת על ליווי צמוד לצוות ופיתוח דגמי הוראה מותאמים הניתנים להעברה בין תחומי דעת. התלמידים ירכשו מיומנויות למידה יעילות תוך שימוש בידע בהקשרים משתנים, באופן עצמאי.
תוכנית 4091 - יהלו"ם מענה הוליסטי לתלמיד
הקניית אסטרטגיות ומיומנויות למידה ללומדים בהוראה מכוונת, מותאמת ואסטרטגיות למידה לכלל התלמידים זה הבסיס לפיתוח הלומד במאה ה21. היכולת לעבד את המידע בצורה מובנית ושיטתית ולהפיק ממנו תוצר ייחודי ומותאם מהווה כיום את גולת הכותרת בפיתוח כישורי הלמידה בקרב תלמידים מתקשים וכלל התלמידים. התוכנית מיועדת לתלמידים ולמורים תוך מיקוד בהוראת מותאמת המפתחת מיומנויות למידה כבסיס להצלחה ושגשוג של תלמידים בהווה ובעתיד ובשכלול הידע המקצועי של סגלי הוראה.
תוכנית 3991 - הילד הזה הוא אני
בניית מעטפת תומכת ומתן מענים ייחודיים המותאמים לתלמידים שוני צרכים בהיבטים רגשיים חברתיים או התנהגותיים הדרכה לצוותי החינוך ולהורי התלמידים. התוכנית נותנת כלים לחיזוק המסוגלות החברתית רגשית של התלמיד/ה ובניית ראייה ההוליסטית לצרכי הלומד בקרב סגל בית הספר.
תוכנית 15196 - לנשום לרווחה
תוכנית המבוססת על למידה רגשית חברתית המייצרת אקלים מיטבי בצוות המורים ומהווה מודלינג לתלמידים. המורים ירכשו בתהליך ההכשרה וההדרכה כלים לעבודה מארגז הכלים של הSEL הכולל היבטים תוך אישיים ובינאישיים ויישמו את הנלמד בהתנסות אישית ובעבודתם בכיתה. פיתוח ארגז הכלים הרגשי של המורים מהווה בסיס להתמודדות הצוות עם שחיקה רגשית ונפשית וקשיים בהתנהלות מול מצבי סיכון והתנהגויות מקשות בכיתה.